Kremlin In Denial Over Clear Evidence of Russian COVID-19 Disinformation Campaign

Sputnik’s affiliate in Belarus published a story claiming the virus is an “Anglo-Saxon” plot to counter China. EUvsDisinfo also cited a report by Sputnik’s affiliate in South Ossetia, a breakaway region of Georgia occupied by Russian troops, which claimed the epidemic had been turned into a “weapon” for “information warfare” by the West.

In another case, Sputnik’s Armenian affiliate put out a story claiming, without any evidence, that the COVID-19 virus was created in a U.S. laboratory. Sputnik Latvia ran an article suggesting the virus could have originated in Latvia.

EUvsDisinfo also cited disinformation that appeared on websites that are not owned by the Russian government but regularly promote Kremlin talking points.

‘Russophobic’: Kremlin Denies Evidence of Russian COVID-19 Disinformation Campaign

hmmmm

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s